Nissan Motor Co., Ltd. wprowadzi usługi NissanConnect nowej generacji na rynek europejski. Nabywcy odświeżonego Nissana Qashqai w Europie otrzymają jeszcze płynniej działającą i bardziej spersonalizowaną wersję systemu, między innymi z wbudowanymi usługami Google*.
Usługi powiązane z cyfrowym kontem klienta dostępne w samochodzie
Wbudowane funkcje Google* w systemie nowej generacji umożliwią kierowcom korzystanie z map Google, a po zalogowaniu na osobiste konto Google, także wyświetlanie ulubionych lokalizacji i interesujących punktów na trasie. Zmniejsza to uzależnienie od telefonu komórkowego i sieci komórkowej. Aktualizacje przesyłane drogą radiową gwarantują, że informacje prezentowane na mapie są zawsze zgodne z bieżącą sytuacją. Asystent Google umożliwia kierowcy obsługę systemu bez użycia rąk. Dzięki asystentowi Google kierowca może sterować takimi funkcjami jak klimatyzacja czy nawigacja, wydając polecenia głosowe. W ramach usług NissanConnect nowej generacji kierowca ma dostęp do ekosystemu aplikacji, które można pobrać ze sklepu Google Play*. Za ich pośrednictwem można wygodnie słuchać ulubionej muzyki, podcastów i audiobooków, obsługując je z poziomu pokładowego systemu w samochodzie.
Ulepszony interfejs i usprawniona obsługa
Użytkownicy mogą wygodnie udostępniać skomunikowane funkcje – takie jak ustawienia miejsca docelowego czy zdalne sterowanie klimatyzacją – poprzez aplikację przypisaną do rodzinnego konta. Zaktualizowany interfejs użytkownika umożliwia bardziej intuicyjną obsługę i odczyt informacji, ograniczając stres za kierownicą. System oferuje także szereg funkcji związanych z codziennym użytkowaniem samochodu. Jeżeli kierowca zapomni zamknąć okno lub zablokować drzwi po opuszczeniu auta, aplikacja wyśle mu odpowiednie powiadomienie. Aplikacja NissanConnect Services z dostępem do informacji o przeglądach i innych danych dotyczących pojazdu może informować właściciela o konieczności wymiany części lub pomóc mu w umówieniu dogodnego terminu wizyty w serwisie. W samochodach elektrycznych usługi NissanConnect pomogą w wybraniu najbardziej opłacalnej pory ładowania z uwzględnieniem stanu akumulatora i taryfy poboru energii poza szczytem.
Nowe doświadczenia i rozszerzone funkcje
Łączność pokładowa umożliwia opracowanie jeszcze bardziej spersonalizowanych funkcji oraz uruchomienie nowych usług nawet po zakupie samochodu.
W porównaniu z dotychczas oferowanymi usługami NissanConnect dwukrotnie zwiększyła się liczba funkcji w pojeździe, którymi można sterować za pomocą aplikacji NissanConnect Services nowej generacji. System oferuje teraz bardziej spersonalizowane doświadczenie i uławia życie właścicielowi w samochodzie i poza nim.
Yukio Ito, wiceprezes firmy Nissan odpowiedzialny globalnie za doświadczenie klienta i usługi Connected Car Services, powiedział: „Usługi skomunikowane Nissana oferują innowacyjne sposoby maksymalizacji wartości samochodu odkąd ponad 20 lat temu wprowadzono usługi telematyczne. Zgodnie z naszym podejściem, w którym najważniejszy jest użytkownik, Nissan przyspiesza świadczenie usług wzbogacających codzienne życie klientów, zapewniając im łączność nawet wtedy, kiedy znajdują się poza pojazdem”. Rozszerzenie zaktualizowanych usług NissanConnect na Europę następuje po udanym wprowadzeniu ich w Ameryce Północnej w odnowionym Nissanie Rogue w styczniu tego roku. Informacja o wprowadzeniu ich w kolejnych regionach i modelach zostanie podana w późniejszym terminie.
* Funkcje NissanConnect Services oraz funkcje dostępne zdalnie mogą się różnić w zależności od modelu.
* Google, Google Play, Google Maps i inne marki są znakami towarowymi firmy Google LLC.